Op woensdag 1 juni is er een bedrag van €15.615 opgehaald tijdens het Inspiration Breakfast 2016. 100% van deze donatie gaat rechtstreeks naar een practicumruimte van de Turiani Nursing School.

Het ziekenhuis in Turiani begint binnenkort haar eigen verpleegkunde opleiding. Dit is nodig omdat er veel te weinig verpleegkundigen beschikbaar zijn in de regio waar het ziekenhuis gevestigd is. Met de start van de verpleegkunde opleiding wil het ziekenhuis jongeren uit de omgeving de kans geven op een goede opleiding en tegelijkertijd de personele problemen van het ziekenhuis oplossen. Voor de opleiding is er echter een practicum ruimte nodig waar studenten kunnen oefenen op modellen voordat ze gaan werken met echte patiënten. Het oefenen op modellen zorgt er voor dat studenten met meer vaardigheden aan hun stage beginnen en de patiënten niet langer als proefpersonen hoeven te fungeren. Met de opbrengst van dit ontbijt zal de practicum ruimte van de verpleegkunde opleiding ingericht worden.

Het evenement werd dit jaar gehouden in de Energy Barn, een prachtige duurzame locatie op het Zernikepark gebouwd van stro, maar met alle moderne faciliteiten die je kunt verwachten bij een vergader locatie.

IB1