Medewerkersreis gaat terug naar NCMTC in oktober 2022

lokaal

Bedrag: € 31000

Na twee keer uitgesteld te zijn, is het deze herfstvakantie echt zover. 24 medewerkers van de Hanzehogeschool Groningen gaan op bezoek bij het North Coast Medical Training College (NCMTC) in Kenia. Tijdens deze reis gaan ze kennis en ervaring uitwisselen met collega’s van NCMTC. De Hanze collega’s betalen eigen reis en verblijfskosten en hebben tot op de dag van vandaag ruim €24.000 ingezameld, voor de ontwikkeling van de campus van NCMTC.

De reis zal plaats vinden van 8 tot 22 oktober 2022. Op dinsdag 4 oktober, zullen de medewerkers worden uitgezwaaid door het bestuur van de Hanze University Foundation. De medewerkers zijn tijdens de reis te volgen via Facebook: https://www.facebook.com/Hanzemedewerkersreis en dit nieuwsbericht zal regelmatig worden voorzien van nieuwe updates.

De Hanze collega’s zullen tijdens de reis kennis en ervaring met de NCMTC collega’s uitwisselen. Zo zullen een aantal verpleegkunde docenten op bezoek gaan bij de lokale huisartsenpost en ervaren hoe studenten in Kenia de skills-trainingen krijgen en zullen Hanze collega’s van de frontoffice en de mediatheek ervaringen uitwisselen met collega’s van de NCMTC. Voor een impressie van de reis in 2018 is een filmpje van Youtube beschikbaar.

Daarnaast zullen Hanze collega’s assisteren bij de afwerking van een nieuwe collegezaal en de aanleg van een multifunctionele buitenruimte waar studenten kunnen samenkomen om te studeren en samen aan projecten te werken. Deze ruimte kan ook bij diploma-uitreikingen gebruikt worden als evenementen locatie door de ingebouwde zitplekken.

De Hanze collega’s streven ernaar om totaal €31.000 op te halen voor de aanschaf van materialen en de inhuur van de lokale aannemer en zijn team. Daarvan is er tot nu toe ruim  €24.000 ingezameld. In 2021 is er reeds €11.000 overgemaakt voor materialen om de mediatheek, leslokalen en computerruimte  in het nieuwe schoolgebouw gereed te maken voor de ontvangst van studenten.

Dit bedrag is tot stand gekomen door middel van verschillende acties, zo zijn er ruim 1250 paar sokken verkocht, waarvan 3 euro per paar naar het goede doel gaat, flessen wijn, hardloop-sponsorloop en er is een loterij georganiseerd waarbij je kans maakt op een ballonvaart. Klik op een van de onderstaande acties voor meer informatie:

NCMTC is een partner van de Hanze University Foundation. De Hanze University Foundation is een zelfstandige stichting verbonden aan de Hanzehogeschool Groningen die een beroep doet op de maatschappelijke betrokkenheid van medewerkers, studenten, alumni en bedrijven in de regio. De Foundation richt zich op het ondersteunen van beroepsonderwijs aan jonge mensen in ontwikkelingslanden.

Ben je zelf Hanze collega en ben je geïnteresseerd om een volgende reis mee te gaan? Klik dan hier om je aan te melden om op de hoogte te blijven van toekomstige medewerkersreizen.