Eerste studenten North Coast Medical Training College ontvangen diploma

Voor het eerst sinds de oprichting van North Coast Medical Training College in 2012, zijn studenten afgestudeerd. De start van NCMTC is mede mogelijk gemaakt door de Care4Kenya lustrum inzamelingsactie van 2012 door de Hanze University Foundation.

De meest opvallende boodschap was dat de afgestudeerden pioniers zijn van competentie gericht onderwijs, wat nog zeer ongebruikelijk is in Kenia (en vele andere landen). Deze alumni zullen vertegenwoordigers zijn van de veranderingen die het teweeg zal brengen door het delen van hun kennis en kunde in verschillende medische vakgebieden.

Bij de diplomering waren ook 2 studenten aanwezig die hun opleiding hebben kunnen doen, door financiële hulp van de Hanze University Foundation. Edwin Wekese en Nicton Mumbo kunnen nu bijdragen aan betere gezondheidszorg in Kilifi en andere dleen van Kenia.

Van harte gefeliciteerd aan de afgestudeerde studenten van North Coast Medical Training College voor dat ze nu professionals zijn geworden!

Voor meer fotos: klik hier