Hanze medewerkers overhandigen donatie

Afgelopen vrijdag, 2 maart 2018, vond een ceremonie plaats, waarbij de medewerkers van de Hanzehogeschool in Groningen hun donatie officieel hebben overhandigd aan North Coast Medical Training College.

Voor meer informatie en de reden van deze donatie: klik hier

Het was een mooie bijeenkomst, waarbij saamhorigheid en dankbaarheid centraal stond. Als dank kregen álle deelnemers van de Hanzehogeschool een persoonlijk bedankje van de NCMTC medewerkers, een handgemaakt armbandje met de vlag van Kenia en Nederland erin verwerkt, om te symboliseren dat we altijd verbonden zullen zijn.

In totaal is er €40.000 opgehaald voor de aanschaf van bouwmaterialen voor de 2e verdieping op het Hanze (guest) house en uitbreiding van het studentenhostel. Waarvan €9000 door Wilde Ganzen

Het bedrag is opgehaald, door de verkoop van ruim 3600 flessen wijn, het schrijven én uitgeven van een kinderboekje, vele persoonlijke donaties (van betrokken familie, vrienden en collega’s!). Onze medewerkers hebben hier zeer hard hun best voor gedaan en tijdens de ceremonie vielen vele monden open van verbazing!

Daarnaast is er niet alleen geld gedoneerd, er zijn ook vele spullen en materialen verzameld!

Moeders voor Moeders heeft ruim 400 “zwangerschapswieltjes” gedoneerd. Een soort draaischijf, waardoor de verloskundige precies kan uitrekenen wanneer een vrouw is uitgerekend en hoever ze is in de zwangerschap. Dit zullen de Keniaanse studenten gebruiken tijdens hun stage.

Het instituut van Life Science and Technology & een aantal medewerkers van UMCG Groningen hebben in totaal 13 microscopen gedoneerd.

Gered Gereedschap Groningen heeft gereedschap verzameld en gedoneerd. Dit gereedschap blijft in het bezit van NCMTC, voor toekomstige bouwprojecten. Momenteel maken de medewerkers ook gebruik van vele van deze materialen!

De Universiteit van Maastricht & de Universiteit van Amsterdam hebben in totaal ruim 100 kilo aan medische boeken verzameld, deze zijn ook door onze medewerkers meegenomen naar Kenia. Deze worden in de bibliotheek van NCMTC gebruikt door de studenten.

Daarnaast, mede dankzij familie en vrienden van de deelnemers, zijn er nog vele andere materialen verzameld voor het Skillslab, zodat studenten hiermee kunnen oefenen.

Graag zouden we iedereen willen bedanken die hieraan heeft bijgedragen. Namens jullie is alles overhandigd en zal het een mooie plek krijgen in NCMTC. Onze groep heeft nog een paar dagen en we zullen jullie hiervan op de hoogte houden!

Voor foto’s van de ceremonie: klik hier