Hanze studenten maken filmpjes over NICA

Hanze studenten van Mediastiek hebben verschillende video’s gemaakt voor de Hanze University Foundation. Om nog beter uit te leggen waar ons nieuwste project geld voor inzameld! Voor meer informatie over Unify 4 Uganda, klik hier.

Unify 4 Uganda is een project gericht om National Instructors’ College in Abilonino (NICA) te ondersteunen in hun campus ontwikkeling. NICA ligt vlak bij Lira, in het noorden van Oeganda. De school is de enige overheidsschool dat docenten opleidt voor technisch onderwijs. De school heeft verschillende uitdagingen om te kunnen blijven ontwikkelen. Wil je meer weten over hoe de ontwikkeling van de campus bijdraagt aan de lokale gemeenschap in Oeganda? De directeur en Hanze MBA alumnus, Jorem Adutu, legt het uit in onderstaande video:

Julius Abigaba, de vice-directeur, legt meer uit over het ontstaan van NICA:

De huidige uitdagingen van NICA om te blijven ontwikkelen? Charles Okiror, hoofd van de Agrarische opleidingen, legt in onderstaande video uit hoe de sport faciliteiten zouden kunnen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de student:

Wat zijn precies de I.T. uitdagingen van de school? Tegenwoordig is alles online en probeert ook NICA met de nieuwste ontwikkelingen mee te doen. Maar wat maakt het nou echt lastig? Samuel, hoofd van IT legt het uit in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ojhFVNAbYUg