Klinische Geneeskunde & Chirurgie studenten

Bedrag: € 12240

North Coast Medical Training College werd in 2010 opgericht in Bomani, Kikambala Division, Kilifi County. De college biedt verschillende opleidingen aan, waaronder klinische geneeskunde en chirurgie, voeding en diëtetiek, en verpleegkunde.

Edwin Wekesa en Nicton Mumbo hebben beide de middelbare school afgerond met goede resultaten. Ze wilden graag een medische studie volgen maar bij hun families ontbraken de financiële middelen. Daarom heeft de Foundation in 2012 de twee studenten gesponsord om de drie jarige opleiding tot clinical officer te volgen. Edwin en Nicton moesten zelf ieder jaar een bedrag van €50 betalen als bijdrage voor hun studiekosten. Dat lijkt misschien niet veel maar op het Keniaanse platteland is dit een behoorlijk bedrag.

Edwin en Nicton hebben hun studiejaren met goed gevolg afgerond en hebben in juni 2016 hun studie successvol afgerond. Hierna kunnen zij bijdragen aan een betere gezondheidszorg in Kilifi en andere delen van Kenia.

De Foundation wil ook in de toekomst de Community Health Promotion Kenya (CHPK) blijven steunen door open te blijven staan voor geoormerkte giften ten bate van studenten van het North Coast Medical Training College.