Training en Zonne-energie voor UTC Kichwamba

Bedrag: € 23459

Zonnepanelen zijn geïntroduceerd bij Uganda Technical College (UTC) in Kichwamba. Dit is een duurzame oplossing om de campus faciliteiten te verbeteren en een oplossing voor de stroomvoorzieningsproblemen in de regio. Medewerkers van UTC Kichwamba hebben training ontvangen bij Makerere Universiteit op het gebied van Renewables en waren hierdoor in staat om zelf de lantaarnpalen en zonnepanelen te ontwikkelen en te installeren.

UTC Kichwamba is een overheidsinstelling in Kabarole District in de Rwenzori regio in West-Oeganda. Net als andere instellingen, heeft het last van regelmatige stroomuitval, stroomfluctuaties en onzekere stroomvoorzieners.

Daarnaast heeft UTC Kichwamba 2 veelbelovende studenten geselecteerd voor een studiebeurs. Christolight Bwambale voor een diploma in Mechanical Engineering en David Sunday voor een diploma in Electrical Engineering. In het afgelopen jaar hebben ze al goed gepresteerd en hopen het komende jaar af te studeren.

De materialen, zonnepanelen, training bij Makerere Universiteit en de studiebeurzen zijn mogelijk gemaakt door de Hanze University Foundation.

Hanze studenten hebben UTC Kichwamba in 2019 bezocht en een prachtige documentaire over de campus gemaakt. Klik hier om deze te bekijken!