Crowdfunding voor Benin: een enorm succes!

€ 30.113 is er in twee maanden tijd opgebracht door Hanzehogeschool Groningen (HG) medewerkers, studenten en relaties voor het Esperanza University College in Benin, West Afrika. Dit is ruim boven het streefbedrag van €20.000!

Het totaal is bij elkaar gebracht door donaties van €7.272 via de crowdfunding site en gedoneerde kerst cadeaukaarten van 1186 HG medewerkers hebben €22.841 opgebracht.

Vanuit de donaties ontvangt een student een volledige beurs, krijgen student start-ups een stimulans, ontvangen 5 docenten pedagogische training, worden lesmaterialen aangeschaft en klaslokalen ingericht met computers die aangesloten zijn op internet. En door de €10.113 extra, kan er nog meer bereikt worden!

Voor ons telt de impact die we kunnen maken op het gebied van hoger onderwijs en die is hard nodig in een land als Benin. 70% van de bevolking is analfabeet en ondernemerschap in elke vorm werd gefrustreerd door jaren van Marxisme. Dit is de reden waarom wij als Hanze University Foundation het Esperanza University College, dat zich richt op ondernemerschap onderwijs ondersteunen!

Dank jullie wel crowdfunders en kerstpakket schenkers!